Quantcast
Channel: HannasKlotter - Barn, förälder, familj Resa med barn Resor Semester | HannasKlotter - Barn, förälder, familj
Browsing all 66 articles
Browse latest View live

Hemma

Vi har haft världens bästa semester och det är verkligen piss att vara tillbaka igen. Det tycker vi nog hela familjen faktiskt. Vi går alla runt och är lite deppiga. Jag har en konstant klump i magen...

Riga bokat!

Bloggen tog visst lite semester. Men nu är jag tillbaka igen. Kan vara skönt att lämna sociala medier ibland. Igår kväll bokade vi resa till Riga i fyra dagar. Ska bli jättekul! Vi flyger dit den 18...

Sista tiden i bilder

Bad på Eriksdalsbadet och i Västerås. Millie älskar att bada! Lek i lekparken Firar senesterns början! Kvalitetstid med varandra och vänner. Millie ritade på morbrors vägg. Superkul! Tränat på utegym...

Paus på hotellet

Vi har precis kommit tillbaka till hotellet efter att ha promenerat runt på stan i både sol och ösregn. Helt klart lite varierande… Nu tar vi en paus och inväntar middagen.

På väg hem

Sitter just nu på planet med en sovande Millie på väg hem. Vi har haft det väldigt bra i Riga men det ska bli väldigt skönt att komma hem. Väntan på flygplatsen i Riga.

Njuter

Vi är så glada att vara hemma igen! Hur skönt är det inte att komma hem? Just nu blir vi bjudna på mat och dricka i solen på kolonin. Mamma tar hand om Millie och jag sitter på en solstol med ett glas...

Sol och bad

Idag skiner solen och det är varmt så idag solar och badar vi på eriksdalsbadet. Millie älskar att bada och vågade slänga sig fram i vattnet och ta några simtag med benen. Vattnet är hon verkligen inte...

Frukost på String

Idag hade vi ingen frukost hemma. Som tur är bor vi ju bland en massa olika caféer så då blev det frukost på String Café istället som ligger precis utanför porten. De har en prisvärd frukost för 45kr...

Lunch på balkongen

Millie ligger och sover och här sitter vi på balkongen och njuter. Reggae strömmar ut från högtalarna och det är sommar. Inte helt fel faktiskt!

Lilla badaren

Idag solar och badar vi igen!

Caribbean Massacre

När vi var i Riga passade vi på att fylla på spritförrådet lite. Målet var att lära oss lite nya drinkar. För som det ser ut idag så dricker vi typ alltid GT. GT i all ära men lite variation är inte...

Semester

Millie ska snart bada med mamma och jag ligger i hängmattan och ska vila. Hur skönt är det inte med semester? Härlig utsikt från hängmattan.

Lunch på balkongen

Idag åt vi frukost på Il Caffé. Där stötte vi på Anna från min föräldrargrupp med sin kille Jon och lilla Bror. Frukostsällskap är alltid trevligt! Bror var väldigt intresserad av Millie men hon var...

Färg på naglarna

Under vår shoppingrunda idag unnade jag mig två nya lack och lite andra nagelvårdsgrejer. Det var väldigt länge sedan jag tog hand om mina naglar på riktigt och kände längtan att göra det. Men idag...

Sovmorgon

Idag fick jag sovmorgon. Ända till 9.10 fick jag sova och vaknade alltså av mig själv. Helt underbart! Nu sitter vi på String Café och ska äta frukost. Millie valde för säkerhets skull att ta på sig...

Glass i stora lass

Idag när Millie sov låg jag och Shille på en filt i solen, åt glass, lyssnade på musik och spelade spel. Underbara semester! Jag vann förresten!

Skaldjursafton

Igår kväll hade jag och Shille skaldjursafton på balkongen efter att Millie somnat. Så himla mysigt! Vi pratade, skrattade och hade det sådär härligt tillsammans som man bara kan ha med sin älskade....

Laddning

Här sitter jag i världens mest perfekta lunchväder. Man skulle kunna tro att det är för varmt på balkongen men då och då kommer en lagom vind som torkar svetten i pannan. Perfekt! Shille hänger med sin...

Spontanare till Berlin

I tisdags kväll bokade vi en resa till Berlin och åkte redan morgonen efter. Planet lyfte redan 6.30 så vi var uppe tidigt. Berlin är en grym stad och verkligen ett ställe jag vill återvända till. Det...

Första resan utan Millie

Jag och Shille tar en helg i Berlin och får lite egen tid. Nu har vi landat och checkat in på hotellet. Dags för en lunch i solen! 20 grader varmt och sol är man ju inte van vid.